۱۳۹۰ بهمن ۲۲, شنبه





رضا منصوری فیزیکدان و استاد دانشگاه صنعتی شریف:

دانشگاهیان به اسم ولایت‌ فقیه ترور می‌شوند


رضا منصوری٬ فیزیکدان و استاد دانشگاه صنعتی شریف با انتشار یادداشتی اعلام کرد دانشگاه‌ و دانشگاهیان ایران به نام «ولایت فقیه»٬ «اسلام»٬ «انقلاب» و «عدالت» به طور «نرم و مخملین ترور» می‌شوند.
آقای منصوری در یادداشتی که در سایت شخصی خود منتشر کرده است٬ به صراحت نوشته دانشگاه‌های ایران «پادگان» نیست و «مداحان» در آن جایی ندارند.
این فیزیکدان برجسته نوشته دولت محمود احمدی‌نژاد و کسانی که خود را تابع ولایت فقیه می‌دانند در «ترور مخملی» دانشگاهیان ایران دست دارند.
وب‌سایت آقای منصوری دو روز پس از انتشار این یادداشت جنجالی از دسترس خارج شده است.
مهمترین گزاره‌های این یادداشت عبارتند از:
بخش موفق دانشگاهی به نام عدالت محوری و یکسان سازی حال تخریب شدن هستند؛ و همه این‌ها به اسم ولایت، و با تکیه بر ولایت اداری انجام می‌شود؛ با چوب عدالت لطمه سهمگین به پیشرفت می‌زنند.
● {در حال حاضر} راه باز است برای اینکه مدّاحان و بادمجان دور قابچین‌ها بدون کمترین تخصص دانشگاهی به معنی مدرن آن به سمتهای عالی دانشگاهی برسند و دانشگاه را به باشگاه مداحان تبدیل کنند.
حذف اندیشمندان و نه فقط دگراندیشان و جذب مداحان {در دانشگاه‌های ایران} مدتی است شروع شده است.
بیش از دو سال است که فرایند حذف و جذب {در دانشگاه‌ها} شروع شده است. آرام و مخملی. آن هم در دانشگاههای نخبه پروری که خار چشم بیگانگان است.
این روشهای ترور نرم و انقلاب مخملی در دانشگاه‌ها، به نام انقلاب، به نام اسلام، و به نام ولایت فقیه نابودی علم را به دنبال خواهد داشت، نابودی دانشگاه را به دنبال خواهد داشت و دانشگاه پویای انقلابی ما را به باشگاه مداحان تبدیل خواهد کرد. انقلاب، اسلام و ولی فقیه را بد نام خواهد کرد.
اگر تبدیل دانشگاه به باشگاه مداحان ترور مخملی دانشگاه و دانشگاهیان نیست پس چیست؟
حیطه علم حیطه سیاست نیست. حیطه منطق و استدلال و اقناع است؛ دانشگاه پادگان نیست؛ از مظلومیت دانش پیشه‌ها نمی‌توان سوء استفاده کرد.

منبع  دیگر بان

۱ نظر:

ناشناس گفت...

جالب که گاهی ادم حرفهای درست و منطقی میشنود

ارسال یک نظر

درباره من

در دموکراسی، پیش فرضهایی مانند لزوم، احزاب سیاسی ،انتخابات و سازه هایی،که بدلیل قدرت زا بودن به زورمحوران امکان میدهد تا مصالح ملت و کشور خود را فدای منافع خود بنمایند با اهداف دموکراسی در تضاد هستند. توضیح این تابوها و راه برون رفت از بن بستهای موجود در دستور کار این وبلاگ است