۱۳۹۰ تیر ۱۷, جمعه

حمایت بیدریغ مردم از شجریان و پناهی


                     مجری مشهور صدا و سیما با استقبال از جعفر پناهی:

محمدرضا شجریان را به مردم بازگردانید

فرزاد جمشیدی از مشهور‌ترین مجریان صدا و سیما در مراسم بزرگداشت محمد نوری از جعفر پناهی به گرمی استقبال کرد و از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست محمدرضا شجریان را به مردم بازگردانند.
سایت «جهان‌نیوز» به نقل «پارس تورسیم» نوشته که آقای جمشیدی در این مراسم گفته که «من مجری برنامه‌های سحرگاهی ماه رمضان هستم و باید بگویم رمضان بدون شهد شیرین ربنای استاد شجریان لطفی ندارد.»
وی از مقام‌های جمهوری اسلامی به خصوص مسئولان جمهوری اسلامی خواسته که «شجریان را به مردم» باز گرادانند.
سایت «جهان‌نیوز» در یادداشت دیگری از استقبال فرزاد جمشیدی از جعفر پناهی در این مراسم انتقاد کرده و نوشته است: «خدا کند هنوز فرزاد جمشیدی خودمان مانده باشی.»
این سایت خطاب به این مجری صدا و سیما نوشته است: «رسم مرام و معرفت این نبود. جای تو که فرزاد جمشیدی ما محسوب می‌شوی، نه کنار بدحجاب‌هاست و نه کنار آنهایی که دو شب قبل در مقابلت تند و تند کف می‌زدند.»
رسانه‌های محافظه‌کار از استقبال کم‌سابقه مردم در مراسم بزرگداشت محمد نوری از جعفر پناهی خشمگین هستند.
یکشنبه هفته گذشته مراسم بزرگداشت محمد نوری هنرمند فقید در تالار وحدت با حضور گروهی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر برگزار شد.
در این مراسم هنگامی که مجری نام محمدرضا شجریان را برد «تمام سالن یکپارچه او را تشویق کردند و تا دقایقی حضار در سالن، به صورت ممتد استاد آواز ایران را تشویق می‌کردند.»
براساس گزارش‌ها٬ زمانی که جعفر پناهی وارد تالار شد «با تشویق بی‌نظیر مردم همراه شد.»
در این مراسم فرزاد جمشیدی نیز همچون سایر مردم از این دو هنرمند به نیکی یاد کرد که این اقدام با اعتراض برخی رسانه‌های محافظه‌کاران مواجه شده است.
فرزاد جمشیدی یکی از مجریان صدا و سیما است که به صراحت از نامزدی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۸۸ حمایت کرده و بار‌ها از ارادت خود به علی خامنه‌ای سخن رانده است.

۱۳۹۰ تیر ۱۴, سه‌شنبه

شاه گناهش این بود که می گفت: آنچه من می گویم


نامه الکترونیک چاپ PDF
سخنرانی حجة الاسلام سید علی خامنه ای در  قم (1358)
" شاه گناهش این بود که می گفت:  آنچه من می گویم ، نه آنچه ملت می خواهد، امروز هر کس این منش را تکرار کند، کاری مطرود و محکوم انجام داده است."
این تیتر و متن خبری است که در روزنامه سال 1358 منتشر شده است، این گناهی است که دودمان پهلوی را به باد داد، و ملت برای رسیدن به آزادی و داشتن حق رای و حق تعیین سرنوشت قیام کرد ، این سخنان رهبری در سالهای نخست انقلاب ، پیامی دارد و آن اینکه هر کس در هر مقامی بخواهد رای خود را بر ملت ارجح بداند و حرف حرف او باشد از نظر انقلابیون مطرود و محکوم است.
امیدوارم که ملت به رشدی رسیده باشد که دیگر این تفکر سلطنتی باز نگردد،  امروزه کسانی که برای اثبات جناح خود از رهبری خرج می کنند ،  هر گونه نقدی را با جمله ای از رهبری تخطئه می کنند و مانع ابراز عقاید، تحلیلها، افکار و برنامه های جناح مخالف می شوند، هنوز رسوبات سلطنتی در ذهن دارند و می خواهند خاطره "اوامر ملوکانه" را با "عبارات حوزوی" زنده نگاه دارند ، اینان باید بدانند، دوره شاه و شاه بازی تمام شده است و ملت تحمل تملق و چاپلوسی را ندارد،  و این مشی آنان مخالف  دیدگاه بالا از رهبری است که در سالهای آغازین نهضت ایراد شده است.
اگر بناست بجای منطق و بحث علمی ، ما را با جمله ای از بزرگی ساکت کنید، با همان سلاح و منطق خودتان، جمله فوق تقدیم حضور شد، هر چند من این روش را نمی پسندم که در بحث منطقی و علمی، بجای استدلال، چون کودکان، جمله ای از بابا بزرگ نقل کنیم و دهان طرف مقابل را بدوزیم.
اما چه می شود کرد مخاطب ما نقلی است نه عقلی، و در آوردگاه عقل، چماقی به همراه دارد کاری، که به آن " واحد یموت" گویند، و ما نیز کشته یک ضربه این حجت بالغه و برهان قاطع ایم !
1387  مهدی خزعلی

درباره من

در دموکراسی، پیش فرضهایی مانند لزوم، احزاب سیاسی ،انتخابات و سازه هایی،که بدلیل قدرت زا بودن به زورمحوران امکان میدهد تا مصالح ملت و کشور خود را فدای منافع خود بنمایند با اهداف دموکراسی در تضاد هستند. توضیح این تابوها و راه برون رفت از بن بستهای موجود در دستور کار این وبلاگ است