۱۳۸۹ تیر ۱۷, پنجشنبه

هدف مردُمرایی چیست؟

مردُمرایی، شکلی ازدموکراسی است با هدف گسترش وتحکیم هرچه بیشتر تفاهم و همکاری اجتماعی که اجرای آن منجرّ به حذف عامل قدرت از تعامل سیاسی وجایگزینی آن با اراده‌های جمعی و مسئول در انواع جوامع میگردد. مردُمرایی ضمن پای بندی به ‌اهداف و ایده‌آلهای ضد استبدادی دموکراسی ، از نظر فرم و محتوا با اکثر روشها و ساز و کار‌های رایج سیاست‌ورزی، و همچنین پیش ‌باورهای ذهنی نهادینه شده از مفاهیم سیاسی مباینت و حتّی تضاد دارد. با همین دیدگاه ‌است که در نگرش مردُمرایی تبیین و باز تعریف دموکراسی بر پایه ‌اصول زیربنائی آزادی‌ها، و انجام وظیفه دولت‌ها در چهار چوب تصوّرات وانتظارات عموم مردم از کلمه دموکراسی، مبنای فرض و بررسی بوده‌است. با این جمع‌بندی و پیشنهاد که، روند امور سیاسی هر جامعه تنها بر پایه آرای آگاهانه، مسئولانه و هدفمند افراد تنظیم گردد.
 توضیحاً آنکه بنا بر روش مردُمرایی، در بُعد داخلی ورود به  حیطۀ خدمات عمومی و حکومتی، در تمامی دستگاههای دولتی فقط  از طریق برگزاری امتحانات ورودی بین متقاضیان واجد شرایط و مطلقاً بدون دخالتهای گزینشی واستصوابی انجام میگیرد .
ارتقاء شغلی کارکنان بخش دولتی و احرازمقامات و مناصب بالاتر در امور اجرائی، قضائی و قانون گزاری در تمام سطوح  بر پایه مجموعۀ امتیازات خدمتی، جایگزین انتخابات و هر گونه  انتصاب است. این امتیازات با ارزیابی جمعی از خرد افراد شامل (خدمات، رفتار و دانشهای) مفید آنها در پیشرفت کار، بر آورد و تعیین میشود. این روش  در تمام مشاغل عمومی در هر سه قوّه و در سراسر ادارات نهادها وکارخانجات دولتی ومؤسساتی که به نوعی بودجه دولتی در آنها  دخیل باشد بر قرار خواهد بود.  توضیح لازم آنکه شوراهای محل ،شهر و استان  که خود نیز بر پایه برگزاری امتحانات ورودی برای شوراهای محلّی تشکیل شده و اعضای آنها ازطریق ارتقای شغلی به شوراهای بالاتر راه یافته‌اند و نیز کانونهای تخصّصی، اتّحادیّه‌ها واصناف بعنوان زیربناهای تکوین مجالس قانون گزاری ونظارتی پیشنهاد شده‌‍‌اند.
 با این ترتیب کشورتوسّط نخبگانی که بدون وابستگی حزبی در طول سالها  تجربه، تخصّص و صداقت خویش را به اثبات  رسانده و ارتقا یافته وبر اراده و شخصیّت خود استوار باشند  و با نظارت جمعی همۀ متخصّصین  مسئول در هر واحد کاری اداره میشود .از سوء استفاده  برای کسب قدرت سیاسی  از  نیروهای دفاعی و نظامی که مختصّ صیانت کشور و اقتدار ملّی میباشند، از ابتدا جلوگیری شده وبالطّبع شکل گیری هرگونه نیروی توتالیتر عملاً منتفی است.
 روش مردمرایی مطلقاً در اموال و قرار دادهای مردم و بخش خصوصی دخالتی ندارد و ادارات و قوانین ناظر بر آنها تنها در خدمت توسعه، رفاه عدالت اجتماعی و شکوفائی اقتصادی  جامعه  میباشند.
با استقرار چنین روشی احزاب سیاسی بلا موضوع، لابی گری و فشار روزنامه‌ها و وسایل ارتباط جمعی در امور خبرگان و کارشناسان مسئول  بی اثر و تظاهرات خیابانی و اعتصابات غیر ضروری مینمایند.
.

لیست پیوند پانویسهای کتاب در اینترنت

باکلیک روی هر عنوان میتوانید آنرا در منبع خبری مطالعه فرمائید

صفحۀ 24 بیانیّه نهضت آزادی

ص 24 مفاله چالش عقل واحساس

ص 24 بیانیه جبهۀ مشارکت

ص 25 سخنرانی آقای دکتر تاج زاده

ص 27 بیانیّه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

ص 30 یک درخواست

ص 34 فرهنگ راستگو ئی و متون هخامنشی

ص 35 ویدیوی دکتر و- دیویس ( در قسمت 9)

ص 111 آقای درایتی رئیس کمیسیون حقوق بشر جبهۀ مشارکت

ص 113 هیچ چیز را نمیشود به مردم تحمیل کرد

ص 133 سخنان دکتر هاشم زاده هریسی عضو مجلس خبرگان

ص 147 آقای مصباح و فرقه اش

توضیح بلاگر.

متأسّفانه بیشتر لینکهای فوق که پایگاه اینترنتی آنان در ایران بوده مسدود و یا حذف شده اند. به هر حال اصل متن اکثراً در کتاب کامل است و سعی میشود اگر سایتهای جایگزین پیدا شوند از لینک آنها استفاده شود 28 مهر 1389


۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

چند نکته و...

چند نکته و در خواست در مورد کتاب "مردمرایی"

1
- لینکهای مورد اشاره در پانویسهای کتاب در فهرست فوق آماده دسترسی میباشند.

2- پستهای قبلی از وبلاگ مردمرای حذف شده و از این ببعد تنها دیدگاهها ومطالب مرتبط با کتاب در آن گزارش خواهند شد.


3- منابعی از رویدادها که در زمان چاپ کتاب، در اینترنت سانسور شده بودند در متن پانویس توضیح داده شدهاند و در صورت برقرار شدن دسترسی مجدد به سایت آنها، در صفحۀ پانویسها اضافه خواهند شد.

4- شواهد و قرائن بسیاری مبنی بر اجرائی بودن راهکارهای سیاسی- اجتماعی این نوشته که مجموعاً برای استقرار قانونگرایی و نهادینه کردن آن برای همیشه است، از سوی مجامع و شخصیتهای آزادیخواه ابراز شده که در خلال مطالعه بنظرتان خواهند رسید. در صورت موافقت با آنها لطفاً همیاری و همدلی خود در جهت تکامل و نشر آنها را از ما دریغ ننموده؛ از تجربیّات و نوشته های خود ما را هم مطّلع فرمائید. از نظرات و انتقادات شما در هر زمینه صمیمانه استقبال میکنیم.

5- چون امکان چاپ این مختصر در ایران فراهم نشد لذا انتشار آن بعنوان وظیفه و یک تعهد از طریق نشر مانا در کشور کانادا انجام میگیرد.



- تماس با ما
MANA CO.
PO BOX 40064
RPO MARLEE
TORONTO; ON
M6B 4K4
CANADA
manacompany1@gmail.com

**

The English version of the book titled

"Democracy - The Next Phase"


will be published in the future. We will be honored to have your points of view on this issue.







nashremana@gmail.com
cyyaad@gmail.com

درباره من

در دموکراسی، پیش فرضهایی مانند لزوم، احزاب سیاسی ،انتخابات و سازه هایی،که بدلیل قدرت زا بودن به زورمحوران امکان میدهد تا مصالح ملت و کشور خود را فدای منافع خود بنمایند با اهداف دموکراسی در تضاد هستند. توضیح این تابوها و راه برون رفت از بن بستهای موجود در دستور کار این وبلاگ است