۱۳۹۰ اسفند ۱۹, جمعه

اخطار اوباما به جنگ طلبان ، مسئله فقط اسرائیل نیست ، علائق امریکا هم مطر ح است


اوباما:

جمهوریخواهان اگر جنگ می خواهند

آن را رسما به مردم امریکا بگویند

یونگه ولت ـ گزینش و ترجمه رضا نافعی

کنفرانس آیپاک  ( لابی هواداران اسرائیل ) روز سه شنبه به وقت محلی ، در واشنگتن ، با سخنان جنگ طلبانه نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوریخواه  و حملات شدید آنها به اوباما پایان یافت و با پاسخ سخت اوباما روبرو شد.

پرزیدنت اوباما که روز یک شنبه در آغاز  کنفرانس آیپاک ،  همراه با نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در آن  حضور یافت، در سخنان خود  از هر نوع اشاره ای به وجود اختلاف نظر میان دو دولت آمریکا و اسرائیل خود داری کرد.

کنفرانس مزبور روز سه شنبه صبح ( بوقت محلی)  با حملات شدید نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوریخواه  به سیاست اوباما پایان یافت. محور اصلی  حملات  هر سه نامزد انتخاباتی  جمهوریخواه به اوباما این بود که اوباما در برابر ایران ضعف نشان می دهد. از همه تند تر گینگریچ بود که گفت  » خط سرخ هم اکنون است». حاضران در کنفرانس با شنیدن این سخن از جای برخاستند و کف زدند.

» میت رومنی» نامزد دیگر جمهوریخواهان اطمیمان داد که  برای او » توانائی اتمی ایران » به تنهائی دلیل کافی برای جنگ است. وی گفت : » اگر او رئیس جمهور بشود   ملت های ما «.(   آمریکا و اسرائیل   )  با هم  اختلافی نخواهند داشت. دست زدن حضار . » من هر گز به اسرائیل نخواهم گفت به پشت مرزهای 1967 باز گردد». میت  رومنی در مورد وارد آوردن ضربه پیشگیرانه  تل آویو به ایران گفت : » اسرائیل برای تصمیم گیری در باره جنگ یا صلح  نیازی به درس گرفتن علنی  ندارد ، فقط به پشتیبانی ما نیاز دارد».

» سانتوروم » نامزد دیگر در باره تصمیم اخیر مبنی بر تعیین تاریخ مجدد برای گفتگوی پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت : چین، فرانسه، انگلستان، روسیه و آمریکا و آلمان با ایران گفت:» پذیرفتن یک دور دیگر مذاکرات یعنی، بازهم تعویق، یعنی تمدید امکان برای آنها » ـ  یعنی ایرانی ها ـ  » تا در زمانی که ما حرف می زنیم آنها کارشان را به پیش ببرند «.

اوباما در پاسخ این   حملات    لحن تند تری اتخاذ کرد و گفت » اگر برخی از این کسان    معتقدند که ما باید جنگ را آغاز کنیم باید  آن را بگویند و در برابر  مردم آمریکا  مطرح سازند.» و بندبال آن گفت : » کسانی که خواستار چنین چیزی هستند یا طبل جنگ را به صدا در می آورند  باید صاف و پوست کنده برای مردم آمریکا روشن کنند  که هزینه آن چیست و سود آن در کجاست» .

پرزیدنت در سخنانی که بوضوح روشن بود خطاب به نتانیاهوست گفت:» مسئله فقط علائق اسرائیل نیست، علائق آمریکا هم مطرح است. افزون بر این عواقب شروع  پیش از وقت  فقط متوجه اسرائیل نیست . برای ایالات متحده  آمریکا هم عواقبی خواهد داشت


۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

چه کسی غذای من را خورد؟



داستانی برای قلب شما:

چه کسی غذای من را خورد؟

ما در سالن غذاخوری دانشگاهی در آلمان هستیم. یک دانشجوی دختر با موهای قرمز که از چهره‌اش پیداست آلمانی است، سینی غذایش را تحویل می‌گیرد و سر میز می‌نشیند. سپس یادش می‌افتد که کارد و چنگال برنداشته، و بلند می‌شود تا آنها را بیاورد. وقتی برمی‌گردد، با شگفتی مشاهده می‌کند که یک مرد سیاه‌پوست، احتمالا اهل ناف آفریقا (با توجه ...به قیافه‌اش)، آنجا نشسته و مشغول خوردن از ظرف غذای اوست!
 

بلافاصله پس از دیدن این صحنه، زن جوان سرگشتگی و عصبانیت را در وجود خودش احساس می‌کند. اما به‌سرعت افکارش را تغییر می‌دهد و فرض را بر این می‌گیرد که مرد آفریقایی با آداب اروپا در زمینۀ اموال شخصی و حریم خصوصی آشنا نیست. او حتی این را هم در نظر می‌گیرد که شاید مرد جوان پول کافی برای خرید وعدۀ غذایی‌اش را ندارد. در هر حال، تصمیم می‌گیرد جلوی مرد جوان بنشیند و با حالتی دوستانه به او لبخند بزند. جوان آفریقایی نیز با لبخندی شادمانه به او پاسخ می‌دهد.
 

دختر آلمانی سعی می‌کند کاری کند؛ این‌که غذایش را با نهایت لذت و ادب با مرد سیاه سهیم شود. به این ترتیب، مرد سالاد را می‌خورد، زن سوپ را، هر کدام بخشی از تاس کباب را برمی‌دارند، و یکی از آنها ماست را می‌خورد و دیگری پای میوه را. همۀ این کارها همراه با لبخندهای دوستانه است؛ مرد با کمرویی و زن راحت، دلگرم‌کننده و با مهربانی لبخند می‌زنند.
 

آنها ناهارشان را تمام می‌کنند. زن آلمانی بلند می‌شود تا قهوه بیاورد. و اینجاست که پشت سر مرد سیاه‌پوست، کاپشن خودش را آویزان روی پشتی صندلی می‌بیند، و ظرف غذایش را که دست‌نخورده روی میز مانده است.
 

توضیح پائولو کوئلیو:
 

من این داستان زیبا را به همۀ کسانی تقدیم می‌کنم که در برابر مهاجران با ترس و احتیاط رفتار می‌کنند و آنها را افرادی پایین‌مرتبه می‌دانند. داستان را به همۀ این آدم‌ها تقدیم می‌کنم که با وجود نیت‌های خوبشان، مهاجران را از بالا نگاه می‌کنند و نسبت به آنها احساس سَروَری دارند.

چقدر خوب است که همۀ ما خودمان را از پیش‌داوری‌ها رها کنیم، وگرنه احتمال دارد مثل احمق‌ها رفتار کنیم؛ مثل دختر بیچارۀ آلمانی که فکر می‌کرد در بالاترین نقطۀ تمدن است، در حالی که آفریقاییِ دانش‌آموخته به او اجازه داد از غذایش بخورد، و هم‌زمان می‌اندیشید: «این اروپایی‌ها عجب خُل‌هایی هستند!»
 


پائولو کوئلیو در ادامه می‌نویسد:
 

این مطلب در اصل به اسپانیولی در معتبرترین روزنامۀ اسپانیایی‌زبان یعنی «ال پائیس» منتشر شده است. در آنجا عنوان شده که این داستان واقعی است. اما این‌طور نیست. این داستان، در واقع بر مبنای یک فیلم کوتاه که برندۀ نخل طلایی جشنوارۀ کن شده بود، نوشته شده است.


منبع: وبلاگ شخصی پائولو کوئلیو

۱۳۹۰ اسفند ۱۷, چهارشنبه

روز جمهوری اسلامی را روز خانه نشینی کنیم


دوازدهم فروردین روز اعتراض به  زندان و حصر خانگی



 صدها هزار نفر از هموطنانتان  هر لحظه از عمر خود را در انتظار تصمیم شما برای یک کار بسیار ساده میگذرانند ،خانه نشینی در  یک روز تعطیلی 
از نکات مثبت برنامه  تحریم  در روز انتخابات ، تصمیم به خانه نشینی و عدم حضور در خیابان و سطح شهر بعنوان اعتراضی قابل توجه برای ناظران مطبوعاتی بود. این وضعیت موجب تداعی حصر بزرگان و نیز زندانی نمودن بسیاری از نخبگان سیاسی و در ادامه  توجه بیشتر مردم به مسئله حاد جامعه  در مورد  زندانی نمودن بی رویه افراد در قاموس حکومت و نظام قضائی گردید  .اینک بعنوان یک پیشنهاد: 
روز 12 فروردین ماه که روز رفراندم جمهوری اسلامی است ، حاکمیت در صدد برپائی مراسم خاص و یاد آوری شور شوق مردم در سال 58 میباشد تا مثل همیشه با هزینه مردم به اسراف و تبذیر بپردازد و با راه اندازی کارناوال ریشخند  در داخل و خارج از کشور  برای درد بی درمان عدم مشروعیت خویش مُسکّنی بیابد.  چون  دوازدهم فروردین برای حکومت روز بسیار با اهمیتی است،  اگر در این روز بعنوان انزجار از سیاست زندانی کردن بی رویه صدها هزار نفر از  مردم و باز داشت و زندانی نمودن  غیر قانونی  فعالین سیاسی و نخبگان  و حصر بزرگان جامعه ، برنامه اعتراض و خانه نشینی   در دستور کار قرار گیرد خصوصاً با تقارن مثبتی که این روز  با سیزده نوروز دارد نتایج  اثر گذاری را ببار خواهد آورد.
 باشد که قبل از عید نوروز در مشکل  زندانیان و محصورین گشایش عمده ای پدید آید.
 ضمناً در همین رابطه  به گزارش آقای امید دانا در پارس دیلی نیوز مبنی گزینشی بودن توجه به وضع زندانیان در رسانه ها توجه فرمائید      
پارس دیلی نیوز: مدت ها است برخی رسانه های فارسی زبان که با هزینه دولت های غربی اداره می شوند تنها اخبار مربوط به زندانیان اصلاح طلب را پوشش گسترده خبری میدهند در حالی که همین روند در ارتباط با اخبار زندانیان غیر اصلاح طلب از سوی این رسانه ها رعایت نمیشود در همین راستا سه تن از زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر کرج به نام های دکتر نادر بابایی زیدی، جعفر اقدامی، خالد هردانی بیانیه ای را نسبت این روند غیرعادلانه در این رسانه ها را در اختیار سایت پارس دیلی نیوز قرار داده اند متن کامل بیانیه به شرح زیر میباشد.
به نام خداوند جان و خرد
با درود به ملت ستم دیده ایران
چندین سال است شاهد پوشش خبری گسترده در رسانه های خارج از ایران نسبت به زندانیان اصلاح طلب میباشیم در حالی که اخبار زندانیان دیگر که اصلاح طلب نمی باشند پوشش خبری بسیار کم و با در بعضی مواقع به صورت کامل مورد سانسور خبری قرار میگیرند در صورتی که زندانیان غیر اصلاح طلب هزینه هایی بعضا سنگین تر نسبت به اصلاح طلبان متحمل شده اند .
رسالت یک رسانه خبری که ادعای بی طرف بودن را دارند میبایست پوشش اخباری بی طرف و دور از سانسور برای آگاهی سازی مخاطبانش میباشد نه اخبار را به صورت گزینشی و در قالب باند بازی منتشر کند. در چند سال اخیر به ویژه پس از انتخابات 88 سیاستی که برخی رسانه های فارسی زبان از جمله رادیو فردا در پیش گرفته این رسانه را تبدیل به رسانه اصلاح طلبان کرده که تنها صدا و خواسته این طیف سیاسی منتشر میشود.
یک رسانه حرفه ای نبایستی صدای احزاب و گروه های مشخصی را منعکس کند در زندان دردناکترین و پرهزینه ترین اتفاقات و احکام برای زندانیان روی میدهد که این رسانه در قبال رسالت خبری خویش سکوت را سر لوحه کار خویش قرار میدهد اما در مورد جزیی ترین اخبار اصلاح طلبان به مانند سرماخوردگی و یا گرفتن جشن تولد در زندان و یا نظراتشان و بیانیه هایشان تمام بخش های خبری خود را بسیج می کند تا اخبار مربوطه را پوشش خبری گسترده دهند.
بدینوسیله انزجار خویش را از سیاست در پیش گرفته این خبر گزاری ها در ارتباط با گزینشی پخش کردن اخبار و سانسور خبر زندانیان غیر اصلاح طلب اعلام میکنیم و به امید روزی که رسانه های خبری بی طرف به رسالت ژورنالیستی خود به درستی عمل کنند و شرف و حرفه خویش را به معرض فروش نگذارند و در راستای کار خبری سالم گام بردارند.
امضا کنندگان: دکتر نادر بابایی زیدی ، جعفر اقدامی ، خالد هردانی


رای محمد خاتمی
کدام نقشه را خنثی کرد؟
سلام- اگر آقای خاتمی هیچ دلیلی برای رای دادن اعلام نمی کرد، همین واکنش حجت الاسلام "علی سعیدی"٬ نماینده ولی فقیه در سپاه در باره رای دادن خاتمی کافی است تا بدانیم آنها چگونه با این رای نقشه هایشان نقش بر آب شد.
سعیدی روز دوشنبه (۱۵ اسفند) در گفتگو با "باشگاه خبرنگاران جوان" که از زیر مجموعه های دفتر سیاسی سپاه است و سردار سردبیر سابق کیهان و وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد "صفارهرندی" که حالا مشاور مطبوعاتی فرمانده کل سپاه است بر آن نظارت دارد گفت:
 شرکت محمد خاتمی در انتخابات ۱۲ اسفند از روی «صداقت» نبود. ایشان باید از فراز و فرودهای مختلفی که در گذشته به آن دچار بود دست بکشد و با صداقت به عرصه نظام بازگشته و از مسئولین و مردم به خاطر اشتباهات گذشته عذرخواهی کند! او شخصیتی است بی‌اراده در تصمیم گیری‌ها که میان جریان تندرو و جریان مایل به همکاری با نظام، قرار گرفته و هیچکدام از طرف‌ها به حرف وی گوش نمی‌کنند."
یکنفر باید به این حجت الاسلام که عمامه سفیدش بزرگ تر از عقلش است بگوید: حاج آقا! اگر هیچ طرفی به حرف خاتمی گوش نمی کند، پس چرا اینقدر از رای دادن او آشفته شده اید؟ و اگر آقای خاتمی موقعیتی ملی در کشور نداشت و در قلب مردم نبود، چرا چنین موجی از مخالفت با رای دادن او برخاسته است؟
نکند عصبانی هستید که او مردم را به شرکت در انتخابات دعوت نکرد و روز رای گیری هم آخر وقت و بی سر و صدا رفت پای صندوق رای تا تبلیغی برای شرکت در انتخابات نشود؟

منبع پیک نت

۱۳۹۰ اسفند ۱۴, یکشنبه

تحرکی دیگر


الف صیاد

لغو تحریم و تحرّکی دیگر


دور اول انتخابات مجلس تمام شد و حکومت با کمک تحریمیان راحت تر به مشروطه خود رسید. اینک با بازی خوردن معترضین و نیز باند احمدی نژاد مجلس یکدست برای رهبر تشکیل میشود. فرصت کافی برای انتقاد از هماهنگ کنندگان محترم  جنبش سبز بدلیل عدم توجه به انذارها و یاد آوری سوابق امر به آنها  در پیش خواهد بود. این عزیزان پاس زیبای احزاب اصلاح طلب  که بشکل عدم معرفی و یا تأیید داوطلبان انتخاباتی بود و اشاره آنها به اینکه مردم میدانند با چنین انتخاباتی چگونه برخورد کنند را متوجه نشده و با تحریم انتخابات به دروازه خود گل زدند . باشد تا در قدمهای بعدی هماهنگی بیشتری در بین معترضین بعمل آید ونیز  از مواضع التقاطی بین چپ و راست احتراز شود اگر چه  افراط و تفریط  در هر امری مذموم است و گفته اند که ،  اَلیَمین و الشّمال مذلّه و الطّریق الوسطی هی الجادّه ولی حتی در صورت زاویه دار بودن یک گروه با کل جامعه، هر نحله فکری در چهارچوب مشی عقیدتی خویش بهتر  به  اتخاذ تصمیمات منسجم و هدفمند نائل میشود. تعامل بین گروههایی که سوابق خصمانه با یکدیگر داشته اند تنها با تبیین تازه ای از مواضع جدید و مشترک آنان ( طریق الوسطی)  قابل درک است ولی قبل ازاین مرحله  و بدون هر گونه  توجیهی دست بدست دادن آنها  از لحاظ سیاسی زیانبار میباشد .
در این دور از انتخابات،  با وجود ذکر سوابق مستدل  ودلائل متعدد  در لزوم  رد تحریم انتخابات ، از جمله در مقاله  نو- روز! از 12 اسفند شروع میشود     این گزینه با وجود سلبی و انفعالی بودن آن،  در دستور کار  جنبش سبزقرارگرفت و نتیجه قابل پیش بینی ( تسهیل  در کار  آمار سازی برای حکومت و حذف بیشتر نمایندگان باقیمانده از جبهۀ   اصلاحات در مجلس ) به تحقق پیوست. روش برتر روندی  ایجابی و فعال بنام  "مشارکت معترضانه در انتخابات " بود که   درست نتیجه ای مغایر با این وضع  یعنی  اجبار حاکمیت به تقلب گسترده و افشای بیشتر آن  (سر کشیدن جام زهر) یا تن دادن به قواعد دموکراسی ، به هم ریختن نظم درونی اقتدارگرایان  و کمک به انتخاب مجدد نمایندگان اصلاح طلب  و حتی امکان افزودن بر تعداد آنها از طریق حمایت از قانونگرایان در بین راهیافتگان به لیست نامزدهای انتخاباتی را میتوانست  ببار آورد.
 آقای خاتمی با شهامت خویش و  برای ارائه طریق ، با مشارکت معترضانه در انتخابات برگه رأی خود  را باطل کرد و روی آن فقط  نوشت  جمهوری اسلامی.
این اقدام، که به رغم دولت متوهم و حاکمیت پشتیبان آن بعمل آمد دفاع از نظام و قانون اساسی در کلیت آن و قانونگرائی است . این حرکت نمادین اقدامی  راهبردی و سنگ زیر بنای اعتراضات سازنده در آینده خواهد بود.  به هر حال اصلاح مسیر تمام طیفهای جنبش سبز در هر زمان ممکن  و دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.
 تحرکی دیگر
 از نکات مثبت برنامه  تحریم  در روز انتخابات ، تصمیم به خانه نشینی و عدم حضور در خیابان و سطح شهر بعنوان اعتراضی قابل توجه برای ناظران مطبوعاتی بود. این وضعیت موجب تداعی حصر بزرگان و نیز زندانی نمودن بسیاری از نخبگان سیاسی و در ادامه  توجه بیشتر مردم به مسئله حاد جامعه  در مورد  زندانی نمودن بی رویه افراد در قاموس حکومت و نظام قضائی گردید  .اینک بعنوان یک پیشنهاد: 
روز 12 فروردین ماه که روز رفراندم جمهوری اسلامی است ، حاکمیت در صدد برپائی مراسم خاص و یاد آوری شور شوق مردم در سال 58 میباشد تا مثل همیشه با هزینه مردم به اسراف و تبذیر بپردازد و در داخل و یا خارج از کشور کارناوال ریشخند راه بیاندازد تا شاید برای درد بی درمان عدم مشروعیت خویش مُسکّنی بیابد.  از اینرو دوازدهم فروردین برای حکومت روز بسیار با اهمیتی است.  اگر در این روز، بعنوان انزجار از سیاست زندانی کردن بی رویه مردم و باز داشت و زندانی نمودن  غیر قانونی  فعالین سیاسی و نخبگان  و حصر بزرگان جامعه ، برنامه اعتراض و خانه نشینی  مردم در دستور کار قرار گیرد خصوصاً با تقارن مثبتی که این روز  با سیزده نوروز دارد نتایج  اثر گذاری را ببار خواهد آورد.
 باشد که قبل از عید نوروز در مشکل زندانیان و محصورین گشایش عمده ای پدید آید.       
   

افشاگری باند احمدی نژاد در مورد انتخابات


افشاگری دولت احمدی نژاد در مورد انتخابات




همزمان با اعتراض پروین احمدی نژاد به تقلبها در حوزه انتخابیه خود در گرمسار،  مرتضوی سرپرست  ستاد انتخاباتی وزارت کشور هم با موذی گری مخصوص تیم احمدی نژاد از شرکت 34 و چند ؟ دهم در صد واجدین شرایط  در انتخابات پرده برداشت و بلافاصله قول وزیر کشور مبنی بر مشارکت  64/4  در صدی را نقل کرد

به ویدیوی این مصاحبه  در لینک زیر توجه  نمائید    

http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=A0wTaZI4weg


.

.

درباره من

در دموکراسی، پیش فرضهایی مانند لزوم، احزاب سیاسی ،انتخابات و سازه هایی،که بدلیل قدرت زا بودن به زورمحوران امکان میدهد تا مصالح ملت و کشور خود را فدای منافع خود بنمایند با اهداف دموکراسی در تضاد هستند. توضیح این تابوها و راه برون رفت از بن بستهای موجود در دستور کار این وبلاگ است