۱۳۹۰ اسفند ۱۹, جمعه

اخطار اوباما به جنگ طلبان ، مسئله فقط اسرائیل نیست ، علائق امریکا هم مطر ح است


اوباما:

جمهوریخواهان اگر جنگ می خواهند

آن را رسما به مردم امریکا بگویند

یونگه ولت ـ گزینش و ترجمه رضا نافعی

کنفرانس آیپاک  ( لابی هواداران اسرائیل ) روز سه شنبه به وقت محلی ، در واشنگتن ، با سخنان جنگ طلبانه نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوریخواه  و حملات شدید آنها به اوباما پایان یافت و با پاسخ سخت اوباما روبرو شد.

پرزیدنت اوباما که روز یک شنبه در آغاز  کنفرانس آیپاک ،  همراه با نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در آن  حضور یافت، در سخنان خود  از هر نوع اشاره ای به وجود اختلاف نظر میان دو دولت آمریکا و اسرائیل خود داری کرد.

کنفرانس مزبور روز سه شنبه صبح ( بوقت محلی)  با حملات شدید نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوریخواه  به سیاست اوباما پایان یافت. محور اصلی  حملات  هر سه نامزد انتخاباتی  جمهوریخواه به اوباما این بود که اوباما در برابر ایران ضعف نشان می دهد. از همه تند تر گینگریچ بود که گفت  » خط سرخ هم اکنون است». حاضران در کنفرانس با شنیدن این سخن از جای برخاستند و کف زدند.

» میت رومنی» نامزد دیگر جمهوریخواهان اطمیمان داد که  برای او » توانائی اتمی ایران » به تنهائی دلیل کافی برای جنگ است. وی گفت : » اگر او رئیس جمهور بشود   ملت های ما «.(   آمریکا و اسرائیل   )  با هم  اختلافی نخواهند داشت. دست زدن حضار . » من هر گز به اسرائیل نخواهم گفت به پشت مرزهای 1967 باز گردد». میت  رومنی در مورد وارد آوردن ضربه پیشگیرانه  تل آویو به ایران گفت : » اسرائیل برای تصمیم گیری در باره جنگ یا صلح  نیازی به درس گرفتن علنی  ندارد ، فقط به پشتیبانی ما نیاز دارد».

» سانتوروم » نامزد دیگر در باره تصمیم اخیر مبنی بر تعیین تاریخ مجدد برای گفتگوی پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت : چین، فرانسه، انگلستان، روسیه و آمریکا و آلمان با ایران گفت:» پذیرفتن یک دور دیگر مذاکرات یعنی، بازهم تعویق، یعنی تمدید امکان برای آنها » ـ  یعنی ایرانی ها ـ  » تا در زمانی که ما حرف می زنیم آنها کارشان را به پیش ببرند «.

اوباما در پاسخ این   حملات    لحن تند تری اتخاذ کرد و گفت » اگر برخی از این کسان    معتقدند که ما باید جنگ را آغاز کنیم باید  آن را بگویند و در برابر  مردم آمریکا  مطرح سازند.» و بندبال آن گفت : » کسانی که خواستار چنین چیزی هستند یا طبل جنگ را به صدا در می آورند  باید صاف و پوست کنده برای مردم آمریکا روشن کنند  که هزینه آن چیست و سود آن در کجاست» .

پرزیدنت در سخنانی که بوضوح روشن بود خطاب به نتانیاهوست گفت:» مسئله فقط علائق اسرائیل نیست، علائق آمریکا هم مطرح است. افزون بر این عواقب شروع  پیش از وقت  فقط متوجه اسرائیل نیست . برای ایالات متحده  آمریکا هم عواقبی خواهد داشت


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

درباره من

در دموکراسی، پیش فرضهایی مانند لزوم، احزاب سیاسی ،انتخابات و سازه هایی،که بدلیل قدرت زا بودن به زورمحوران امکان میدهد تا مصالح ملت و کشور خود را فدای منافع خود بنمایند با اهداف دموکراسی در تضاد هستند. توضیح این تابوها و راه برون رفت از بن بستهای موجود در دستور کار این وبلاگ است