۱۳۹۰ تیر ۱, چهارشنبه

پیش بسوی اصلاح رفراندوم سال 58



اصلاح و یا لغو رفراندوم سال 58  !؟
گیرم که میزنی، گیرم که میکشی ، با چهل ملیون رأی باطلی! چه میکنی؟


ابطال رفراندمی  که در سال 58 انجام شد در یک مرجع قضائی مستقل کاملاَ محتمل است و چون مرجعی که خارج از نفوذ حکومت و با ضمانت اجرائی باشد, وجود ندارد این کار ظاهراً عملی نیست ولی اگر کمی توجه کنیم مرجع بزرگتری وجود دارد که حکومت  بدان محتاج و نا گزیر از مراجعه به آن میباشد و آن صحنۀ انتخابات در کشور است .  جبهه‌های متخاصم درون حاکمیت برای شکست خودیهای سابق هم که باشد اینک سخت بدان نیاز دارند و خواهیم دید که از این ببعد  هر دو گروه بطور جدّی خواهان جلوگیری از تقلب در آن (بنفع گروه مخالف خود) میباشند.
صرفنظر از در گیری باندهای تبهکار حاکمیّت باهم , یا توافقشان بر سر تقسیم غنائم , جبهۀ اصلاحات و جنبش سبز نباید فرصت انتخابات را برای تبدیل آن به رفراندم لغو ولایت فقیه از دست بدهند .
تقلّب در انتخابات مجلس نمیتواند با همان ساز و کار و به گستردگی تقلّب درانتخاب رئیس جمهوری انجام گیرد . در هر حوزه مدعیّان متعدّد و در پای هر صندوق معمولاً نظّارو طرفدارانی از آنها وجود دارند که حتّی اگرفرضاً همگی از یک خط فکری باشند باز هم انجام تقلّب سازمان یافته در آن میسّر نیست مگر آنکه حاکمیّت برای هر حوزه لیست واجدین شرایط یک نفره! اعلام ومسابقه یک نفره بر گزار کند. مضافاً آنکه تمام  جناحها  از جمله جنبش سبز با راهکار تبدیل انتخابات به رفراندم ملّی، دیگر نیازی به چانه زنی برای تعامل با دستگاههای اجرائی و نظارتی در معرفی داوطلبین مورد نظر خود ندارند چون اگر  به احتمال بسیار کم بنا بر قانونگرائی شد  ولی نام نماینده اصلح آنها در لیست انتخاباتی هر حوزه نباشد، بستگی به وزن سیاسی که دارند میتوانند از گزینۀ پر کردن صندوقها با رأی باطله و نثار ملیونها پیام شفاف به آمرین و عاملین خیانت به میثاق ملّی، استفاده نمایند.
 اصل موضوع و توافقی که مبتوان برآن تکیه کرد  تبدیل انتخابت به رفراندم  لغو همه پرسی سال 58 برای عبور از بحران استبداد ولایت فقیه وپنبه کردن رشته های سی ساله آن از طریق مشارکت  و ریختن رأی باطل شده به صندوق رأی در حوزه‌هائیست که قرار است انتخابات فرمایشی بر گزار شود کاری بسیار اساسی تر از دل نگرانی برای انتخاب مجلس نمایشی و فرمایشی است.

·       با این کار استفاده ابزاری  از انتخابات و ساز و کار شورای نگهبان برای انتخابات چند مرحله‌ای  را از دست حکومت خارج میکنیم.
·       هر رأی باطله در انتخابات  یک نه بزرگ به ولایت فقیه است.
·       رأی ؛ رأی ماست هر طور که به مصلحت خودمان بود از آن استفاده میکنیم.


یادمان باشد که تحریم انتخابات به معنی گذشتن از حق خود و واگذاری عرصه و اعیان مملکت به حاکمیّت غیر خودی هاست

تکثیر و پخش این پیام زمینه استحکام جنبش سبز و اصلاحات را تقویت میکند .  برای اطلاع از سابقه کار به (این جا +) مراجعه فرمائید.



     

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

درباره من

در دموکراسی، پیش فرضهایی مانند لزوم، احزاب سیاسی ،انتخابات و سازه هایی،که بدلیل قدرت زا بودن به زورمحوران امکان میدهد تا مصالح ملت و کشور خود را فدای منافع خود بنمایند با اهداف دموکراسی در تضاد هستند. توضیح این تابوها و راه برون رفت از بن بستهای موجود در دستور کار این وبلاگ است