۱۳۹۰ اسفند ۱۱, پنجشنبه

ا
گلهای تحریمیان به دروازه خودی

نویسنده: الف صیاد


خلاصه 
بر گرفته از سایت امروز
  با توجه به رد احتمال تقلب حکومت  در این انتخابات  که ذیلاً توضیح داده میشود لازم بود که  بیشتر  بر روی ابطال انتخابات از طریق مشارکت معترضانه و ریختن رأی باطله به صندوقها  و تصرف صحنه سیاسی و  شاید مجلس، حتی  در شرایط عدم معرفی داوطلب برای نمایندگی  از سوی معترضین  که  در سال 86 از سوی احزاب و شخصیتهای اصلاح طلب  اتخاذ شده بود  دقت شود . ولی الیت های سیاسی مدل 57 با جو گیر شدن و تقلید از عوام  و  بیش از همه با شانتاژ خبری حکومت و  تحت تأثیر ایادی حکومت سایه ،    بر خلاف جمع بندی و  نظر احزاب و مدیران دست اندر کار در زمان اصلاحات که فوقاً به آن اشاره شد  راه تحریم و خانه نشینی در 12 اسفند را بر گزیدند نتاییج  مثبت و منفی این تصمیم:
1-     نکته مثبتی که در تحریم انتخابات وجود دارد تسری این نوع  اعتراض  به زندانی نمودن  بی جهت  بسیاری از مردم بطور کلی و خصوصاً زندانیان عقیدتی و سیاسی و حصر بزرگان جامعه میباشد. ولی  برای این  امر اگر روز مهم  دیگری مانند 12 فروردین که قرینه مثبتی با روز 13 دارد ،  برای همیشه  به عنوان روز  زندان و حصر در نظر گرفته شود بدون خلط مبحث  با مسئله انتخابات ، اثر مفید  خود را خواهد داشت.
2-     بازنده مسلم در  اثر  تصمیم  به تحریم  عمومی انتخابات  ، اقلیت باقیمانده از اصلاح طلبان در مجلس( فراکسیون خط امام) میباشد که با این َگلکاری تحریمیان ،  حتی یکنفر از این نمایندگان نباید انتخاب شوند. از این بابت بعضی از سازمانهای  تحریم کننده  لابد  دست خوش هم میخواهند . 
1-        هدف از مشارکت معترضانه در انتخابات، انداختن توپ به زمین حاکمیت از طریق انتخاب هوشمندانه نمایندگان واجد شرایط و یا ابطال انتخابات حوزه ای یا گسترده تر از طریق ریختن رأی باطله به صندوق، بشرطی است که از نظر رأی دهنده نماینده واجد شرایط وجود نداشته باشد. این رویه تمام انتخابات را به رفراندم مشروعیت تبدیل میکند و بازیهای رد صلاحیت جناحی و تحمیل نماینده از طرف شورای نگهبان و  حکومت به حوزه ها منتفی میشود.  همانطور که درابتدای مقال گفته شد  این رویه  روشی کارشناسی شده و مورد تأیید احزاب و شخصیتهای  اصلاح طلب بوده است..
2-        در مجموع تحریم یک روش سلبی و منفعل در راه مبارزه سیاسی است که برای شروع و انذار به حکومت، کار آمد و مفید است ولی استفاده از آن  در بحبوحه جدال سیاسی نتیجه بر عکس دارد ولی مشارکت و حضور معترضانه در صحنه  در موقعیتی نظیر امروز یک حرکت ایجابی و سازنده است که باید تا اخذ نتیجه ادامه یابد.    َََ
3-        چون با وضعی که پیش آمده  در دور اول این انتخابات بندرت نماینده ای میتواند به مجلس راه یابد و  رأی گیری در اکثر حوزه ها  به دور دوم کشیده میشود فرصت تجدید نظر و اتخاذ روش متناسب با وضع روز وجود دارد به شرط اینکه  جنبش سبز از  بعضی سازمانهای سیاسی و ایادی حکومت سایه بر حذر باشد و بیش از این  فریب نامها و تابلوها را نخورد. خط قرمز طرفداران  آن اعمال و اظهاراتی باید باشد که به تقسیم و حذف نیروهای جنبش بیانجامد.
 ...... دنباله مطلب در سایت امروز








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

درباره من

در دموکراسی، پیش فرضهایی مانند لزوم، احزاب سیاسی ،انتخابات و سازه هایی،که بدلیل قدرت زا بودن به زورمحوران امکان میدهد تا مصالح ملت و کشور خود را فدای منافع خود بنمایند با اهداف دموکراسی در تضاد هستند. توضیح این تابوها و راه برون رفت از بن بستهای موجود در دستور کار این وبلاگ است