۱۳۹۰ بهمن ۲۷, پنجشنبه

جنگ طلبان نخوانند


 نوشدارو و اصلاح طلبان مجلس


مدتهاست که تدارک مقابله با حمله نظامی در دستور کار روزانه مسئولین مختلف کشور قرار گرفته و همه خود را برای بدترین وضعیت آماده میکنند. نمونه هائی از نشانه های تشتت در بین ارکان  مختلف مملکت نظیر سخنان تهدید آمیز احمدی نژاد در روز پایانی دهه فجر، سخنان مکرر وزیر امور خارجه در مورد آماده شدن برای بد ترین سناریوها ،  و نیز  تحرکات نظامی و سیاسی که در راه محاصره کامل ایران انجام میشود، انجام مانور مشترک نظامی هشت کشور غربی در منطقه ای مشابه شرایط خلیج فارس ، هجوم نیروهای نظامی غربی به منطقه، تهدیدات مکرر حمله غافلگیرانه از سوی اسرائیل ، اعلام روی میز بودن تمام گزینه ها از طرف اوباما  ، سخنان ابلهانه ای که در استقبال از تحریم و جنگ از سوی کار بدستان صادر میشود و در کل تمام حرکات و سکنات  آنان ،  چیزی جز نفیر  جنگ را به ذهن متبادر نمیکنند. با اینحال بی آنکه فرد یا نهاد سیاسی مشخصی  در جبهۀ اقتدار گرایان مجبور به عقب نشینی یا پذیرش شکست شود، فرصت نسبتاً مناسبی برای تغییر جهت در مجموعه  سیاست‌هایی که کشور را به این ورطه کشانده وجود دارد  و آن انتخابات پیش رو است .
 قبل از پرداختن به این مطلب  ، بسیار به جا است که ابتدا به سخنان علی اصغرحاج سید جوادی در مورد کسانیکه از خارج برای داخل کشور نسخه تحریم انتخابات مینویسند ، توجه کنیم و دریابیم که خارج از گود بودن و  نسخه نویسی این هموطنان   تا چه اندازه نا موزون است . آقای حاج سید جوادی از جمله  مینویسد که :
"شرکت میلیونها مردم ایران در انتخابات خرداد ۱٣٨٨ ریاست جمهوری با وجود شناخت قبلی از استمرار تقلب و تجاوز در صندوق‌های رأی در تاریخ چندین دهساله انتخابات؛ اولین پیام مردم ایران در اراده برای خروج از مدار بسته دین و دولت در نظام استبداد چندین صد ساله ایران بود. به عبارت دیگر مردم ایران با عبور آگاهانه و شجاعانه از نظام ولایت مطلقه فقیه که انقلاب ۱٣۵۷ دولت را در دین مستهلک کرده و قرآن و چماق را در یک کفه نهاده بود؛ خواستار جدائی دین از دولت (بخوانید جدایی دولت، از دین ) و دولت از حکومت از راه آرای خود در انتخابات ریاست جمهوری بودند. هدف این‌‌ گام نخستین به سوی صندوق‌های رأی و خیزش پس از آن بر علیه صندوق‌های دزد زده پیام عمومی مبارزه برای تحقق حقوق مشترک یا آزادی‌های فرامذهبی و فراجنسی و فراعقیدتی بود، این پیام؛ جهانی و عمومی یا اونیورسل است که طنین آنرا این روزها از گلوی مردم روسیه بر علیه تزار جدید پوتین که در سر سودای استبداد استالینی دارد می‌شنویم؛ و همچنین از مردم اسرائیل که فارغ از تجاوز ۶۰ ساله اسرائیل به حق مردم فلسطین اعتراض به دولتی است که در مجلس اسیر ارتجاعی‌ترین قشر پرستندگان و زمین‌خواران صیون هستند. این پیام اگر سبز است و یا سفید و یا سرخ و سیاه پیامی جهانی برای حقوق و ارزش‌های مشترک انسان است. این پیام؛ پیام عبور از مرز تنوعات فکری و منافع فردی و گروهی و خودخواهی‌ها و خودمحوری‌هاست؛ این پیام سنگ اساسی استیفای حقوق و ارزش‌ها و آزادی‌های مشترک و هدف اصلی استقرار حاکمیت مردمی و حکومت مردم‌سالاری است".

بنا بر این اصلاح طلبان در عزم خود برای " مشارکت معترضانه در انتخابات" و به هم ریختن بساط انتخابات قلابی  اقتدار طلبان  کاملاً بر حق بوده و واگذاری حکومت  به حال خود نمیتواند هیچ تغییری درسیاستهای جاری ایجاد کند. در اجرای همین استراتژی   اصلاح طلبان حاضر در مجلس بر خلاف آنچه منتقدین  به آنها اقلیت بی خاصیت گفته اند، اگر  تصمیمی تازه بگیرند، این امکان روی کاغذ  برایشان وجود دارد که مجلس نهم را از نظر سیاسی تصرف نموده و طبق قانون چرخشی در روند کارها بوجود آورند.  این احتمال هم  وجود دارد که در این  مقطع زمانی با توجه به  شدت بحران ناشی از سیاستهای  اقتدار گرایان و خارج شدن سر رشته امور از دست آنان،   بر خورد قهر آمیز شان با  برنامه‌یی که سود همگان در آنست به دلیل محاسبه هزینه - فایده به تعادل و عقلانیت گرایش یافته باشد زیرا  هم اکنون  نشانه‌های بارزی از این تغییر جهت در چند حرکت بی سابقه  و در نحوۀ بر خورد آنان  با  مسئله احراز صلاحیت داوطلبان پدیدار شده  که کاملاً بر خلاف رویه قبلی آنان در  ادوار گذشته انتخابات میباشد. به  هر حال دست اندرکاران هر دوجبهه بهتر میتوانند منویات خود و مصلحت کشور را به طرف مقابل انتقال دهند . تجربه های قبلی ثابت نموده که جبهۀ  توتالیتر،  بودن را بر نبودن ترجیح میدهد و حاضر نیست  راه تخریب و لیبیائی کردن کشور را  ، تا به آخر برود.

اصلاح طلبان  مجلس مسلماً میتوانند علاوه بر قانون گرایان ، در تمام حوزه های انتخاباتی،  در بین چند هزار نفر داوطلبان تأیید شده از شورای نگهبان،  ازمنفردینی که به لحاظ علمی و سوابق فردی واجد شرائط بوده و با تقید به تصمیمات مرجع انقلاب در مورد میزان بودن رأی مردم و عدم دخالت نظامیان در امور سیاسی ، ظرفیت  پیوستن به آنها  را دارند ، شخصیتهای نزدیکتر به مواضع اصلاح طلبی  را دعوت نموده و در صورت تمایل آنان   لیست اسامی مجموعه طیف خود را برای تمام حوزه ها، با آگاهی بخشی و تأکید بر رعایت چهار چوب مشارکت معترضانه ، به اطلاع  جنبش سبز و عموم  مردم برسانند. ضمناً فراموش نکنیم که علاوه بر طرفداران اصلاحات و جنبش سبز   بسیاری از مردمی که از جبهۀ تمامیت خواهی ریزش کرده اند ولی  به دلائل مختلف خود را مجبور و ملزم به شرکت در انتخابات میدانند ، از این روند کاملاً استقبال میکنند. در صورت توفیق در اجرای این برنامه،  در فرصت چند ماهه ای که تا پایان دور دوم انتخابات وجود دارد  احتمال زیادی هست که  بر بازی تحریمیان ، که ترک صحنه وخود داری مردم از  استفاده از آخرین راهکار و عدم  دخالت آنان  در سرنوشت خود را می‌پسندند و نیز  تحریم کنندگان خارجی و جنگ طلبان فرا ملیتی پیروز شد  و بر این دوران سیاه مُهر پایان زد و به بازسازی اعتماد مردم و استقرار حکومت قانون و انجام  اصلاحات اساسی  و سازندگی باز گشت. در مقاله" نوروز از 12 اسفند شروع میشود" + ( لینک ) ، ضمن تحلیل عدم امکان تقلب در این دور از انتخابات برای حاکمیت،   برنامه پیش بینی شده جبهۀ دوم خرداد برای مقابله با استفاده ابزاری از انتخابات یاد آوری شده است .  
  قرار بر این بود که  جنبش اعتراضی و سبزها  ، برنامه اقتدار گرایان  و بازی( آنها) را به هر قیمتی که شده به هم بریزند تا کار به وضعیت حاضر  که در مقدمه فوق به آن اشاره شد نرسد. اگر این مهم  هم اکنون انجام نشود  بزودی خرابی و مصیبتهای کمر شکنی گریبان کشور را خواهد گرفت که نه از تاک، نشان ماند و نز تاک نشان. رویکرد فوق  در این اوضاع  خراب، از هر لحاظ به مصلحت کشور است.  خرابیهای  اولی تر علاوه بر آنها که ظلم فراوان و غیر قابل جبران از انقلابیون دیده اند، خواست  برادران قاچاقچی،  و دزدان فراملیتی نیز  میباشد.  



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

درباره من

در دموکراسی، پیش فرضهایی مانند لزوم، احزاب سیاسی ،انتخابات و سازه هایی،که بدلیل قدرت زا بودن به زورمحوران امکان میدهد تا مصالح ملت و کشور خود را فدای منافع خود بنمایند با اهداف دموکراسی در تضاد هستند. توضیح این تابوها و راه برون رفت از بن بستهای موجود در دستور کار این وبلاگ است