۱۳۹۱ فروردین ۱۵, سه‌شنبه

اپوزیسون قلابی یکبار دیگر در خارج از کشور ظهور میکند


اپوزیسیون قلابی یکبار دیگر در خارج از کشور ظهور میکند

مثل اینکه قرار شده حکومت مأموران خود در خارج از کشور را بعنوان اپوزیسیو نی که از برنامه های اتمی رژیم حمایت میکنند وارد میدان هوچی گری و شانتاژ خبری  نماید.


 به خبر رادیو زمانه توجه نمایید:

صالحی: حتی ايرانيان منتقد هم از حق داشتن انرژی هسته‌ای حمايت می‌کنند


علی‌‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران بار ديگر بر ادامه برنامه‌های هسته‌ای ايران تأکيد کرد و گفت که ايران تسليم فشارهای آمريکا نخواهد شد.
صالحی امروز، دوشنبه ۱۴ فروردين‌ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) اظهار داشت: "غرب تصور می‌کند که ايران هم مانند بسياری از کشورهای ديگر با فشار آمريکا کوتاه می‌آيد در صورتی که اين تصور از اساس اشتباه است."
او با اشاره به تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران گفت: "۳۳ سال است که کشورهای غربی به ايران فشار می‌آورند و بخش‌های مختلفی همچون بانک‌های ما را تحريم می‌کنند. شايد اين تحريم‌ها مشکلات کوچکی را برای ما به‌وجود آورد اما ما به راه خود ادامه می‌دهيم."
برنامه‌های هسته‌ای ايران به يکی از چالش‌های عمده اين کشور با غرب تبديل شده‌است.
آمريکا و متحدان اروپايی آن ادعا می‌کنند که ايران در پی ساخت سلاح‌های اتمی است، اما ايران برنامه هسته‌ای خود را صلح‌آميز می‌خواند.
علی‌‌اکبر صالحی: ايرانيان منتقد نظام بايد بدانند که اشتباهات فردی را نبايد به‌پای نظام بگذارند
بر اين اساس غرب تحريم‌های گسترده‌ای را عليه ايران تصويب کرده ‌است که شامل موارد بسياری همچون بانک‌ها و صنايع نفت ايران می‌شود.

انتقاد از "تفکر مادی غرب"
وزير امور خارجه ايران در بخش ديگری از اين گفت‌وگو با انتقاد از فرهنگ غرب، تفکر غرب را "تفکر مادی" ناميد و گفت: "اگر نگاهی به فيلم‌های هاليوودی داشته باشيم، در می‌يابيم که به‌عنوان نمونه کشتن انسان‌ها در اين نوع آثار مهم نيست و کشته شدن انسان‌ها در اين آثار اهميتی ندارد. از ديد آنان انسان وقتی تبديل به جسد می‌شود از بين رفته است در صورتی که ما می‌گوييم اگر يک انسان را از روی ظلم بکشيم يعنی تمام بشريت را کشتيم."

مردم ايران و مسئله هسته‌ای
در ادامه اين مصاحبه صالحی، ايرانيان داخل و خارج از کشور را متحد و يکپارچه در رابطه با مسئله هسته‌ای دانست و گفت: "حتی ايرانيانی که در خارج از کشور نظرات متفاوتی درباره نظام دارند، بر حق مسلم استفاده از انرژی صلح‌آميز هسته‌ای تأکيد دارند و اميدواريم که آن‌ها نيز به حقيقت انقلاب اسلامی پی ببرند."
او با اشاره به ايرانيان منتقد نظام که در خارج از ايران زندگی می‌کنند، اظهار داشت: "آن‌ها بايد بدانند که اشتباهات فردی را نبايد به‌پای نظام بگذارند؛ شايد عده‌ای به نام اسلام هزار کار ناشايست انجام دهند و از طرفی نيز صدها نفر وجود دارند که به نام اسلام بزرگ‌ترين خدمت‌ها را به جامعه بشری کرده‌اند. از اين رو نمی‌توان برخی اشتباهات را به پای اصل و اساس نظام گذاشت."

دوستی با ملت‌های جهان
در انتهای اين مصاحبه صالحی از ارتباط ايران با ملت‌های اروپايی سخن گفت و اظهار داشت: "ما با ملت‌های جهان مشکلی نداريم؛ اين حکومت‌ها هستند که مشکل ايجاد می‌کنند. اين حاکمان هستند که با اغراض شخصی و حزبی هزاران محدوديت برای ملت‌ها ايجاد می‌کنند؛ ما سال‌ها است با ملت‌های اروپايی در ارتباط بوده و هستيم."
صالحی ادامه داد: "ما نمی‌خواهيم برای ملت اروپا مشکلی ايجاد شود و ملت اروپا بداند اگر مشکلی برای آنان ايجاد شود به واسطه حکومت‌ها بوده و همين بدبختی اقتصادی اروپايی ناشی از عملکرد نادرست دولت‌های آن‌هاست."
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

درباره من

در دموکراسی، پیش فرضهایی مانند لزوم، احزاب سیاسی ،انتخابات و سازه هایی،که بدلیل قدرت زا بودن به زورمحوران امکان میدهد تا مصالح ملت و کشور خود را فدای منافع خود بنمایند با اهداف دموکراسی در تضاد هستند. توضیح این تابوها و راه برون رفت از بن بستهای موجود در دستور کار این وبلاگ است