۱۳۹۰ خرداد ۲۴, سه‌شنبه

قتل عام سیاسی


 به نقل از فیس بوک عبدالله شهبازی
 در 4 ماه گذشته
 
سناریوی قتل عام سیاسی
 دو بار کشف و خنثی شده!
 
   
 
: در وضعیت فعلی من به هیچ چیزی که خودم با چشم خودم ندیده باشم اعتماد و اطمینان ندارم. اما دیروز هم اینجا نوشتم، ظاهراً نظام آماده شده که اگر احمدی نژاد دست از مشایی برنداره هر دو رو با هم بندازه کنار. قطعاً هزینه این کار بالا خواهد بود. من فکر می‌کنم به عنوان یک راه برای کاهش هزینه‌ای که شخص رهبری باید بدهد ایشان از دولت حمایت کرده و کار برکناری احتمالی رو به دوش مجلس انداخته. مطلب امام جمعه کاشان که بعداً تکذیب و سانسور شد با این قضیه جور در میاد. رهبری دستور میده برین نیروهای عملیاتی این‌ها رو بگیرین و بازجویی کنین، در عین حال به احمدی نژاد مستقیماً کاری نداشته باشین، و البته تا این حرف توسط امام جمعه کاشان لو میره مجبور میشن تکذیب کنن.
بهروز ک...: احمدی نژاد که دیگه بر کنار کردن نمی‌خواد. الان هم برکناره. یادمان باشه عقاب بی بال کلاغه.
شهبازی: بعد از تجمعات و درگیری‌های 25 بهمن، که پس از یک دوره رکود بار دیگر تجمعات خیابانی اوج گرفت، کسانی که تصور می‌کردند ماجرا تمام شده شوکه شدند و طرح‌هایی مطرح شد که با ایجاد درگیری‌های مسلحانه خیابانی، در کسوت معترضین، فضایی فراهم شود که ماجرایی مانند ترورهای فرقه رجوی بازسازی شود و به این بهانه سرکوب و اعدام‌های گسترده و برخورد نهایی با میرحسین موسوی و مهدی کروبی و حتی آیت‌الله رفسنجانی و خاتمی انجام شود. مثلاً بنگرید به این "پیشگویی" خبرگزاری فارس که این سناریو را نشان می‌داد. [+] در این فضا من هشداری منتشر کردم در ساعت یک و نیم بعدازظهر اوّل اسفند 89. [+] این طرح عملاً تحقق نیافت به دلایل عدیده از جمله لو رفتن نقشه برای همه و مخالفت برخی مسئولین. حتی دستگیری هم شد و اعترافاتی هم پخش شد ولی آن سناریویی که می‌خواستند نتوانست اجرا شود. پس از آن من این یادداشت را منتشر کردم در 3 اسفند با عنوان: «سناریویی که برای دومین بار عقیم ماند.» [+]
جواد میر...: من دارم این پازل فرستادن پرونده تخلف احمدی نژاد به قوه قضاییه و تأکید تلویزون بی بی سی روی آن و این رفتار ضد و نقیض مجلس رو کنار هم می‌چینم ولی جور در نمیاد. مگه باهنر چند روز پیش در مجلس نگفت رهبری مایله احمدی نژاد دوره را به پایان ببره. از یه طرف فرستادن پرونده دیگه چه صیغه‌ای است؟ هشداره؟ خوب می‌تونستن تهدید به استیضاح کنند. اینطور نیست؟
من دقیقاً نمی‌تونم متوجه بشم. اگه سناریوی تجزیه ایران داره اجرا می‌شه، می‌خوان چه جوری عمل کنن؟ حمله نظامی محتمل است یا به اختلافات قومیتی و احساسات استقلال طلبانه می‌خوان دامن بزنن؟
آرش کورش: نظرتون درباره تحلیل رادیو اسرائیل که آقای داوود ح... اشاره کردند چیه؟ تحلیل رادیو اسرائیل این بود كه ایران در سایت هسته‌ای كه در منطقه لواسان دارد قصد انجام یك آزمایش زیرزمینی اتمی را دارد كه ممكن است بر روی گسل تهران اثر بگذارد. این مطلب رو هم آقای داوود ح... نوشته: "چند ماه قبل از آن نیز ایران در رابطه با راه‌اندازی سایت‌های لرزه نگاری در اطراف ایران مثل قرقیزستان واكنش منفی نشان داد و به آن اعتراض كرد. به این ترتیب آن‌ها معتقد بودند كه ایران قصد دارد در اعماق زمین آزمایشاتی را به صورت مخفی انجام دهد كه نسبت به وجود این لرزه‌نگارها حساسیت نشان می‌دهد."
سید ساجد فاطمی: دوستان بحث زلزله در چند روز آینده یک بحث انحرافی است، روشی مشخص برای انحراف اذهان از مسائل اصلی...
آرش کورش: ساجد جان، انشاءالله که زلزله‌ای در کار نباشه، ولی شما خواب آیت الله خوشوقت و اظهار نظر مکرر مسئولان درباره قریب الوقوع بودن و حتمی بودن زلزله در تهران را نمی‌تونی در نظر نگیری. این خود مسئولان هستند که دائماً به مردم از وقوع زلزله هشدار دادند.
شهبازی: جناب جواد میر...، در اپوزیسیون خارجی برخی چهره‌ها، ...(نقطه چین از پیک نت است. ضمنا از آیت الله خوشوقت که سالها در بیت رهبری بوده و احتمالا هنوز نیز هست، بعنوان یکی از روحانیون صادر کننده فتوای قتل های زنجیره ای نام برده می شود.)، به شدت به دنبال تبلیغ این خط بوده‌اند که مردم در پیرامون مشایی- احمدی نژاد مجتمع شوند برای سرنگونی. پیامد این خط همان جنگ داخلی و فروپاشی و در نهایت متلاشی شدن ایران است.
جواد میر...: استاد، فکر می‌کنید امروز اگه موسوی آزاد بود و در جریان برنامه‌ها قرار می‌گرفت مردم رو دعوت به چه کاری می‌کردند؟ آقای خاتمی هم می‌تونن این نقش را بر عهده بگیرند؟
شهبازی: اگر میرحسین موسوی امکان بیان نظراتش را داشت به یقین از وحدت ملی در قبال تهدیدات جدی داخلی و خارجی حمایت می‌کرد و مردم را به هشیاری و وحدت فرا می‌خواند البته بدون این که از مواضع انتقادی‌اش عقب‌نشینی کند. ولی هیچ گاه اجازه نمی‌داد هوادارانش به پیاده نظام تیم مشایی بدل شوند.
پرشین ایرانی: دوستان، در رابطه با زلزله باید خدمتتون عرض کنم که طول گسل شهر ری 100 کیلومتر است و سرعت پیشروی ترک این گسل 2 کیلومتر بر ثانیه می‌باشد و مفهوم آن این است که زمان زلزله این گسل 50 ثانیه خواهد بود. مقاومت مصالح به کار رفته در ایران به شکلی است که نمی‌تواند خستگی ناشی از این بارهای سیکلی را تحمل کند پس حتماً مقاوم‌ترین ساختمان‌ها هم فرو خواهند ریخت.
شهبازی: در بحث کارشناسی همه احتمالات باید مورد نظر باشد و بسیاری از شرکت کنندگان در این بحث افراد متخصص هستند و کامنت‌های شان نشان می‌دهد که پختگی لازم را دارند. بنده نیز تصور می‌کنم آنقدر در طول زندگی خوانده و نوشته‌ام که بتوانم بر اساس سبک نگارش و نوع نگرش جدّی بودن یا نبودن یک نظر را تشخیص دهم حتی اگر سندی ضمیمه آن نباشد. به‌علاوه، اینجا مکانی است برای تضارب آراء. مثلاً بحث زلزله. آقای حامد تاج، که فیزیک خوانده‌اند و نظر آقای آرش را رد کردند، در بحث بعدی مسئله تکنولوژی هارپ را پذیرفتند. حرف ایشان این بود که این تکنولوژی در اختیار امثال احمدی نژاد و مشایی نیست. حال، فرض را بگذارید بر این که کسانی چنین تکنولوژی دارند و بخواهند از آن علیه ایران استفاده کنند. این‌ها همه احتمالات است، پانیک نیست. چرا این همه بحث زلزله مطرح می‌شود؟ آیا عباس غفاری یا محققی پیشگویی کرده یا مسائلی جدّی‌تر در پس آن است؟ یا احتمالات جدی دیگر.
این تصارب آراء برای ارتقاء دانش و فهم و درک سیاسی ما ضرور است. بنده سطح آگاهی جامعه را امروزه حتی از دوران دولت آقای خاتمی نیز بسیار فراتر می‌دانم. در دوران پس از دو خرداد، که دوران مطبوعات باز بود، نوعی عدم بلوغ سیاسی را شاهد بودیم و علت آن سیطره نسلی از مدیران دولتی دو خردادی بود بر مطبوعات که به تازگی با مباحث سیاسی غرب آشنا شده و فکر می‌کردند نکات بدیعی کشف کرده‌اند. همان زمان به یکی از این آقایان گفتم تفاوت من و شما در این است که من سارتر و کامو و کافکا را در 17 سالگی خواندم و شما امروز.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

درباره من

در دموکراسی، پیش فرضهایی مانند لزوم، احزاب سیاسی ،انتخابات و سازه هایی،که بدلیل قدرت زا بودن به زورمحوران امکان میدهد تا مصالح ملت و کشور خود را فدای منافع خود بنمایند با اهداف دموکراسی در تضاد هستند. توضیح این تابوها و راه برون رفت از بن بستهای موجود در دستور کار این وبلاگ است